Stranci preferiraju hrvatsku obalu, more, kao i sve što je vezano uz mediteranski stil života. Posebnosti hrvatske obale privlače domaće i turiste koji se vrlo često vežu za određena mjesta na našoj obali gdje se rado vraćaju.
Stvarajući tako ugodnu emociju prema našem kraju, kreću u potragu za nekretninom kako bi neovisno o godišnjem dobu ili vremenu kroz godinu mogli doći i uživati u prirodnim ljepotama te uz dobru hranu i vino. Logično proizlazi kako domaći kupci uz pomoć velikih hrvatskih oglašivačkih portala i korištenja usluga agencija za posredovanje u prometu nekretninama lakše pronalaze svoju savršenu nekretninu, te se odlučuju na kupnju iste. A što je sa stranim kupcima? Zaista bi bilo šteta ne iskoristiti blagodati hrvatskog turizma koji dovodi u naše krajeve toliko stranaca i koji bi zasigurno željeli imati nekretninu, pa barem neku malu vikendicu gdje mogu doći i bezbrižno odmarati. Stoga, je potrebno marketinški ispromovirati nekretnine na obali te ih što više oglasiti na što većem broju stranih portala kako bi šanse za kupnju nekretnina na obali dosegle svoj vrhunac. Isto je situacija i sa ekskluzivnim nekretninama koje uglavnom kupuju strani državljani. Oni se zbog veće kupovne moći lakše odlučuju na kupnju nekretnine u Dalmaciji, ali i u drugim dijelovima Hrvatske. Strani državljani dolaze uglavnom iz uređenih društvenih i kupovnih sistema te sa lakoćom pristaju i na uvjete koje pred njih postavlja hrvatski sistem kupovina nekretnina i rado surađuju sa agencijama za posredovanje u prometu nekretninama u koje imaju puno povjerenje.
Ono što se može primijetiti na našem tržištu jest da vlasnici u dosta slučajeva nerealno povisuju cijene svojih nekretnina, a sve radi mišljenja kako strani kupci imaju znatno veću platežnu moć nego domaći te nameću nerealno visoke cijene nekretnina. Niti stranci, a niti domaći kupci nisu neracionalni i ne troše uzaludno svoj novac, već vrlo skupe nekretnine kupuju rjeđe, od onih cjenovno srednje rangiranih. Ako i kupe neku zaista skupu nekretninu uglavnom žele da im se investicija vrati, pa ju koriste nerijetko u komercijalne svrhe, npr. iznajmljuju apartmane.
Kada govorimo o domaćim kupcima oni su uglavnom štedljivi i kupuju nekretnine namijenjene za stanovanje. Uglavnom kupuju na području grada Zagreba, ali u u drugim velikim hrvatskim gradovima Splitu, Zadru, Osijeku.
Strani kupci uglavnom kupuju nekretnine na području Makarske rivijere, Vodicama, Crikvenici, Zadru, Trogiru, Puli, Opatiji i drugim turističkim mjestima. Od stranaca koji su zainteresirani za kupnju nekretnina su uglavnom kupci iz Švicarske, Njemačke, Austrije, Italije, Švedske, Švicarske.
Od luksuznih nekretnina i imanja koje strani kupci traže najpopularije su nekretnine u Istri. Tu je uglavnom riječ o njemačkim, austrijskim, slovenskim pa čak i ruskim kupcima, dok su u Dalmaciji za luksuzne nekretnine najviše zainteresirani kupci iz Švedske, Slovačke i Češke.
Iako se trendovi porasta potražnje nekretnina, kuća, luksuznih nekretnina i imanja kako na hrvatskoj obali tako i u unutrašnjosti stalno bilježe svakako je korisno poslušati neke od savjeta te pri formiranju kuporodajnih cijena nekretnina ne ići u visine već postaviti realne cijene u skladu sa procijenom vrijednosti nekretnine i stanjem na tržištu nekretnina, jer uzdajući se u veliku kupovnu moć stranih kupaca na kraju se može stvorii kontraefekt. Naravno, uz sve korisne savjete uvijek treba i malo sreće.